Pure_Ingredients.jpg Rob Sprengers (links) en Timo Verhaagh zijn blij met de waardering voor de Lekker&Anders kipsnacks. Foto: ERICK RIJSWICK

Awards - Beste Introducties

Beste Introductie: WINNAAR: LEKKER&ANDERS KIPSNACKS (CHICKEN BURGERS/CHICKEN STICKS/CHICKEN NUGGETS)

VENLO – De innovaties binnen vriesvers – met name in de categorie snacks – zijn niet bij te houden. Pure Ingredients is ook volop bezig met het introduceren van nieuwe producten en daar zijn retailers van onder de indruk. Zij roepen de Lekker&Anders kipsnacks namelijk uit tot de Beste Introductie. Die titel wordt warm ontvangen door marketing manager Timo Verhaagh en Rob Sprengers, salesmanager Retail & Foodservice NL-BE. Zij vertellen waarom deze introductie het zo goed doet op het schap.

Wat is jullie eerste reactie op het winnen van deze titel?
“Uiteraard zijn we erg trots op het winnen van de titel Beste Introductie 2023. Trots op onze producten, waarmee we altijd de beste kwaliteit nastreven, maar natuurlijk ook trots op de medewerkers, partners en klanten met wie we die dit product samen tot een succesvolle introductie hebben gemaakt. Het voelt als een mooie stap in de goede richting om van deze succesvolle introductie een snacklijn te maken die op de lange termijn een belangrijke rol kan spelen binnen de categorie frituursnacks.”

Wat maakt deze snacks tot zo’n succesvolle introductie?
“Waar de laatste jaren in de markt een shift is gemaakt richting het oven- en airfryersegment én richting plant-based producten, moest onze Lekker&Anders-snacklijn het fundament van de categorie versterken, de originele frituursnack. Door deze crispy chicken-range, geschikt voor bereiding in zowel oven/airfryer als frituur, te introduceren hebben we een multipurpose-oplossing in de markt gezet. Daarnaast hebben we vanaf het begin het commitment gekregen vanuit onze klanten om meteen met meerdere producten de categorie te betreden. Daarmee heeft deze snacklijn vanaf de eerste introductie de juiste aandacht weten te krijgen. Wat logischerwijs ook meespeelt, is dat we op het prijsniveau van frituursnacks in het schap liggen, waarmee we significant goedkoper zijn dan andere A-merkproducten die geschikt zijn voor oven en airfyer.”

Wat zijn de plannen met het concept voor aankomend jaar?
“Doorlopend proberen we onze productlijn zo aantrekkelijk mogelijk te maken voor onze doelgroep. Na deze eerste introductie gaan we bekijken waar we de snacklijn nog verder kunnen versterken en verbeteren om te zorgen dat onze Lekker&Anders snacks op termijn niet meer weg te denken zijn uit het vriesvak. Hierbij hebben we altijd vooropgesteld dat smaak de belangrijkste drijfveer moet zijn tot (herhaal)aankoop en dit blijven we voortdurend nastreven.”

"Lekker&Anders-snacklijn versterkt fundament van de categorie"

Hoe kunnen retailers de verkoop van deze snacklijn verder verbeteren?
“Samen met de retailers gaan we bekijken hoe we de snacklijn nog aantrekkelijker kunnen maken. Bijvoorbeeld door bepaalde USP’s (zoals de bereiding in zowel frituur als oven/airfyer) van onze snacklijn nog verder uit te bouwen. Daarnaast proberen we doorlopend de juiste ondersteuning te geven aan onze producten middels campagnes, acties en inspiratie. Hierin is een goede samenwerking met retailers een positief vliegwiel om een snacklijn als die van Lekker&Anders nog beter te laten slagen.”

Wat is de toegevoegde waarde van de producten voor de categorie?
“Zoals we bij de introductie al vertelden, zagen we dat het fundament van de categorie frituursnacks steeds meer uit het oog werd verloren. Wat ons betreft is dat onterecht. Dat onze Lekker&Anders-snacklijn succesvol is geïntroduceerd in datzelfde fundament, laat zien dat er genoeg waarde toe te voegen valt met een hoogwaardige lijn aan snackproducten. Daarnaast is er met de crispy chicken-producten ingespeeld op meerdere consumentenbehoeften, zoals de mogelijkheid om deze producten zowel in de oven/airfryer als in de frituur te bereiden. Deze producteigenschap biedt bovendien ook toegevoegde waarde voor de retailer. Immers bespaart een retailer schapruimte, omdat ons product al geschikt is voor frituur, oven en airfryer. Hij hoeft dus niet, zoals vaak bij andere merken wel moet, nog een extra product met een andere bereidingswijze op te nemen.”

Dit artikel verscheen eerder in Levensmiddelenkrant. Abonneren? Klik hier.