shotbyMarlies foto 2 (1).jpg Supertrotse gezichten bij Fish Tales vanwege de winst. Foto: MARLIES GEERVLIET

Awards - Beste Introducties

Beste Introductie: WINNAAR: FISH TALES GEROOKTE HORSMAKREEL

AMSTERDAM – De vlag kan uit bij Fish Tales, want ze hebben de Beste Introductie-award gewonnen voor Fish Tales gerookte horsmakreel, Tjebbe Onnes, commercieel directeur van het visbedrijf, reageert op de overwinning. Hij ziet nog volop kansen om de verkoop te vergroten en het schap waarin de horsmakreel ligt, uit te breiden.

Gefeliciteerd met deze prijs! Wat is jullie eerste reactie op het winnen van deze titel?
“We zijn natuurlijk supertrots op het winnen van deze award. We zijn met Fish Tales op een missie om de wereld van vis ten goede te veranderen. Helaas gaat het met makreel op dit moment niet zo goed, en werken we al heel lang aan een duurzaam alternatief. Dat dit harde werken wordt beloond, is heel gaaf natuurlijk.”

Wat maakt dit product zo’n succesvolle introductie?
“Wij denken tweeledig. Allereerst is ons product superlekker, het heeft een heerlijke bite en delicate smaak. Daarnaast vinden steeds meer klanten het belangrijk dat de producten die ze kopen ook echt duurzaam zijn. Daar kun je bij Fish Tales altijd op vertrouwen, en nu ook met dit alternatief.”

"Fish Tales komt met duurzaam alternatief voor makreel en dat valt op!"

Wat zijn de plannen met dit product voor aankomend jaar?
“We willen dit product in eerste instantie verder groot maken met Albert Heijn, zodat we zoveel mogelijk klanten kunnen laten zien dat dit lekkere product er is. Daarnaast krijgen we flink wat aanvragen vanuit Nederland, maar ook van daarbuiten. Een voorbeeld is het Verenigd Koninkrijk, dus daar gaan we mee aan de slag.”

Hoe kunnen retailers de verkoop van dit product verder verbeteren?
“We zijn met Albert Heijn in gesprek om de plek op het schap verder te optimaliseren. We geloven er namelijk stellig in dat we meer kunnen verkopen als we de horsmakreel naast de andere Fish Tales-producten plaatsen. Op die manier kunnen we de zichtbaarheid van het product maximaliseren. Bovendien kan onze speelse en onderscheidende verpakking zo nog meer aandacht trekken op het schap.”

Dit artikel verscheen eerder in Levensmiddelenkrant. Abonneren? Klik hier.