lotus_corporate_1.jpg Foto: Lotus Bakeries

Fabrikanten

Lotus Bakeries gaat in zee met Mondelez

LEMBEKE – De Belgische koekjesfabrikant Lotus Bakeries, bekend van de speculoos, gaat samenwerken met Mondelez. Die laatste is een van de grootste koekfabrikanten ter wereld. In eerste instantie gaat Mondelez het Lotus Biscoff-merk in India produceren en aan de man brengen.

Redactie |

De samenwerking biedt beide partijen de mogelijkheid om uit te breiden en te groeien. Naast de bekende speculoos-koekjes gaan beide bedrijven nieuwe producten ontwikkelen, die de unieke smaak en textuur van Biscoff moeten samenbrengen met de grote Europese chocolademerken van Mondelez, zoals Milka en Cadbury. In eerste instantie richt de samenwerking zich op India, met potentiële opties om die ook naar andere markten en segmenten uit te breiden. Er is ook een mogelijkheid om wereldwijd uit te breiden met de gezamenlijke producten.

Marktkennis
Mondelez zal in India haar grote distributienetwerk en lokale marktkennis gebruiken om de Biscoff-koekjes te produceren, distribueren en verkopen. "We zijn verheugd om onze krachten te bundelen met 's werelds nummer één in koekjes, Mondelēz International, en we zijn dankbaar voor hun geloof in ons Biscoff merk," zegt Jan Boone, ceo van Lotus Bakeries. "We kijken ernaar uit om voort te bouwen op hun commerciële expertise en marktspecifieke kennis en aanwezigheid in India, en we geloven dat dit het juiste moment is om onze distributie in deze groeiende markt uit te breiden. Daarnaast zijn we verheugd om ons Biscoff-merk toe te voegen aan één van 's werelds grootste chocoladebedrijven. Onze heerlijke smaken vullen elkaar perfect aan en we zijn ervan overtuigd dat onze gezamenlijke toewijding aan innovatie en kwaliteit klanten en consumenten zal verblijden."

Koekjescategorie
"We kijken uit naar de samenwerking met Lotus Bakeries om het Biscoff-merk uit te breiden in India, waar het al een trouwe aanhang heeft onder belangrijke consumentensegmenten", zegt Dirk Van de Put, voorzitter en ceo van Mondelez International. "Deze samenwerking zal onze strategische focus op de koekjescategorie helpen versnellen door een premium merk dat alom geliefd is in vele markten, te introduceren bij een veel breder publiek. Tegelijkertijd kijken we uit naar de gezamenlijke ontwikkeling van nieuwe, innovatieve chocoladesmaken en -formaten in Europa, die de nu al duurzame loyaliteit van consumenten aan de iconische merken van onze twee bedrijven zal versterken."

Bron: Levensmiddelenkrant