NIEUWVEEN - Albert Heijn gaat meer milieutips op verpakkingen plaatsen. Dit zogenoemde ‘nudging’ wordt in Nederland aangezwengeld door consumentenplatform Nudge, dat mensen stimuleert om duurzame ideeën met anderen te delen.
Op de verpakkingen van de Rondeel-eieren van AH staat de eerste Nudge-tip. Albert Heijn spreekt de intentie uit om meer milieutips op AH puur&eerlijk-verpakkingen op te nemen. De keten heeft goede ervaringen met het advies op Rondeel-eieren. “Klanten blijken vooral de eenvoud van de tip erg te waarderen: kook de eieren twee minuten, draai het gas uit en laat de eieren nog 8 minuten staan. Zo bespaar je enkele minuten gasverbruik”, zegt AH-woordvoerder Rianne van der Sar.
AH bekijkt momenteel welke ecologische producten onder het AH puur&eerlijk-label kunnen worden voorzien van een nudge-tip. Het gaat om schoonmaak- en wasmiddelen. “We verklappen nog niet om welke milieutips het gaat, maar we willen wel out of the box denken”, aldus Van der Sar.
Lees meer over nudging in de speciale duurzaamheidseditie van Levensmiddelenkrant, week 46. Vraag hier een abonnement aan.
Bron: Levensmiddelenkrant