ZAANDAM – Supermarktketen Albert Heijn gaat zijn plantaardige huismerk-assortiment AH Terra uitbreiden met 25%. Daarmee komt het aantal producten op 250. Op alle zestig verspakketten komt een tip voor een vegetarische variant. De supermarkt zet groot in op duurzaamheid.
Bij Albert Heijn zien ze een toename in de verkoop van plantaardige producten en dat is een positieve trend. Het bedrijf wil dit stimuleren om zo de ambitie waar te kunnen maken om volgend jaar de helft van de verkochte eiwitten van plantaardige oorsprong te laten zijn. Met een nieuwe campagne ‘Krijg ook de smaak te pakken’ wil AH klanten inspireren om een stapje duurzamer te leven.
De supermarktketen zet verschillende stappen om haar doelstellingen, 45% minder CO₂e-uitstoot in de keten en voor 2050 net-zero ten opzichte van 2018, te bereiken. Een daarvan is plantaardig eten makkelijker maken. AH Terra wordt uitgebreid met onder meer zes plantaardige alternatieven voor zuivel. Ook komen er meer AH Terra stoommaaltijden, pizza’s en salades, maar ook plantaardige pancakes, zuivelspreads, paté en nieuwe smaken falafel. In het huismerkassortiment komen ook vier volledig plantaardige verspakketten.
Bron: Levensmiddelenkrant