_GVO1626.jpg Marit van Egmond krijgt van Marianne van Leeuwen een shirt van het Nederlands elftal. Foto: Gerard van Oosbree/Levensmiddelenkrant

Formules

Albert Heijn en KNVB presenteren samenwerking en campagne

ZEIST – In een gezamenlijke persconferentie hebben supermarktketen Albert Heijn en voetbalbond KNVB aangekondigd dat ze de samenwerking die er sinds 2019 is, hebben verlengd met twee jaar. Albert Heijn trapte daarmee gelijk haar EK-seizoen af. Met de ‘Zet ‘m op Oranje’-campagne promoot de formule alles om het Europees Kampioenschap in huis te halen, van snacks tot entertainment voor in de rust.

Gerard van Oosbree |

“Heel mooi om vlak voor het EK dit nieuws bekend te kunnen maken”, aldus Johan van der Zanden, directeur marketing en communicatie bij Albert Heijn. “Als supporter van voetballend Nederland zijn we bij Albert Heijn blij om onze samenwerking met de KNVB te verlengen en ons in te blijven zetten voor een gezonde en sportieve toekomst voor iedereen.” Voor de gelegenheid werd bij de aankondiging gebruikgemaakt van de reeds opgebouwde studio van Studio Oranjezomer van Studio Sport op het terrein van de KNVB-campus in Zeist. Eerder op de dag waren daar 250 AH-franchisers te gast om kennis te maken met de nieuwe campagne.

Steun voor alle voetballers
Marit van Egmond, ceo van Albert Heijn: “Niet alleen het betaald voetbal wordt gesteund door de samenwerking, maar álle 1,2 miljoen voetballers in Nederland. Lekker bewegen hoort bij lekker eten en daarmee komen Albert Heijn en de KVNB mooi samen.” Marianne van Leeuwen, directeur betaald voetbal van de KNVB, sluit zich daarbij aan. “Wat Albert Heijn gaat doen in de campagne is ontzettend belangrijk en zal zeker gaan helpen om de Oranjekoorts voelbaar te maken”, zegt Van Leeuwen.

_GVO1591.jpg In de studio van Studio Oranjezomer op de campus van de KNVB tijdens de presentatie van AH en KNVB. Vrnl: Pauline van den Brandhof (voorlichter AH), Dave Dekker (directeur commercie KNVB), Marianne van Leeuwen (directeur betaald voetbal KNVB), Marit van Egmond (ceo AH) en Johan van der Zande (directeur marketing en communicatie AH). Foto: Gerard van Oosbree/Levensmiddelenkrant

Multifunctionele voetbalplaatjes
Albert Heijn brengt voor het EK de voetbalplaatjes terug, maar wel in een nieuw jasje. “De duurzaam geproduceerde plaatjes, die klanten krijgen bij elke vijftien euro aan boodschappen, zijn ook te gebruiken als onderzetter”, vertelt Van der Zande. Voetballiefhebbers kunnen alle zestig plaatjes sparen. Op de achterkant van elk plaatje staan zeven woorden die te maken hebben met voetbal en het Nederlands elftal. Hiermee kan de AH-variant op 30 seconds worden gespeeld, maar dan met 45 seconden tijd, een verwijzing naar de speeltijd per helft bij een voetbalwedstrijd. Een speciale zandloper houdt de tijd bij.

Van der Zande gaf ook een preview van de nieuwe commercial die rond het EK is gemaakt. Daarnaast kondigde hij een mooie samenwerking met biermerk Heineken aan. In de commercial wordt een grote groene stoel met ingebouwde koelbox getoond, de zogenoemde Stoelbox.

Met de oefenwedstrijd tegen Canada vanavond, en nog een oefenwedstrijd op maandag 10 juni tegen IJsland kan Nederland zich langzaam opmaken voor het EK dat op 14 juni begint. Nederland speelt zijn eerste echte EK-wedstrijd op 16 juni tegen Polen in Hamburg.

Bron: Levensmiddelenkrant