ZAANDAM – Ahold Delhaize gaat vanaf juli 2024 de missie van The Global FoodBanking Network (GFN) ondersteunen. GFN is een internationale non-profitorganisatie die zich inzet voor verlichting van de honger en het terugdringen van voedselverlies en – verspilling.
Naast financiële steun zal Ahold Delhaize expertise delen om GFN te helpen capaciteit op te bouwen, technische assistentie bieden en innovatie stimuleren. Hierdoor worden voedselbanken effectiever en veerkrachtiger in de negen landen waar de merken van Ahold Delhaize actief zijn. Door samen te werken met GFN kan Ahold Delhaize bijdragen aan de kwaliteit van de talrijke gemeenschapsinitiatieven van de lokale merken.
Positieve impact
President en ceo van Ahold Delhaize Frans Muller zegt: “De rol van de winkels van onze merken gaat verder dan boodschappen doen. Al vele jaren werken ze actief samen met lokale voedselbanken, waardoor ze een positieve impact in hun gemeenschappen creëren. Door samen te werken met het Global FoodBanking Network kunnen we verder bijdragen aan het aanpakken van de voedselonzekerheid en het geven van prioriteit aan gezond, voedzaam en duurzaam voedsel. De bijdrage van GFN en haar netwerk van lokale voedselbanken is van onschatbare waarde om gezinnen en individuen een betere en gezondere toekomst te geven.”
“Voedselbanken zijn geworteld in hun gemeenschappen, waardoor ze belangrijke spelers zijn bij het terugdringen van de voedselonzekerheid en het minimaliseren van voedselverspilling en de corrosieve impact die dit heeft op het klimaat”, zegt Lisa Moon, president en ceo van The Global FoodBanking Network. “Doordachte partnerschappen zoals deze met Ahold Delhaize versterken die gemeenschapsbanden door impactvolle ondersteuning en expertise te bieden die voedselbanken zullen helpen ervoor te zorgen dat er meer voedsel op de tafels van gezinnen terechtkomt. Samen kunnen we mensen en de planeet voeden.”
Bron: Levensmiddelenkrant