AMSTERDAM - C1000 blijft C1000 tot het eind. Marketingdirecteur van de rode formule Matthijs Moeken zei bij de lancering van de ‘Je weet nu’-spaarcampagne dat C1000 door blijft pakken met acties. “We zijn nog lang niet klaar.”
Hockeyster Naomi van As, astronaut Andre Kuipers en zanger Jan Smit beantwoorden woensdag in het Nemo Science Center allerlei vragen van kinderen in een speciaal Kids College. Hoe groot is de ruimte, wat is de hoogste noot die Jan Smit kan zingen en gaan de kinderen van Van As ook hockeyen? Kinderen hebben vaak moeilijke vragen waar de ouders ook niet altijd het antwoord op weten. C1000 heeft een spaaractie bedacht met 45 pocketboekjes vol weetjes over allerlei onderwerpen. Bij elke 10 boodschappen krijgt een klant zo’n ‘Je weet nu’ boekje mee.
App
De actie gaat 5 á zes weken lopen en is bedoeld voor kinderen vanaf 6 jaar. Kinderen hebben een wezenlijke stem in de supermarktkeuze, zegt Moeken. “We krijgen veel gezinnen met kinderen over de vloer. Het zijn ook allemaal toffe weetjes, sterk gericht op kinderen. Leuke feitjes waarmee ze tegen elkaar kunnen opboksen.” Er is ook een app waarmee twee personen tegen elkaar kunnen strijden door vragen te beantwoorden.
Loyaal
Ondanks het toekomstige einde van de C1000-formule is er op het gebied van marketing nog veel te doen, zegt Moeken. “We kunnen ons niet permitteren dat klanten loyaal worden aan een andere formule. Een deel van het marketingbudget wordt ingevuld door onze ondernemers en zij blijven er geld en energie in steken. We moeten blijven innoveren.”
Stout
De komende tijd leunt C1000 op de klassiekers, de Euroweken, de Gogo’s, maar er komen ook nieuwe acties, voorspelt Moeken. “We zijn nog lang niet klaar. Er worden geen langlopende initiatieven meer gestart, maar C1000 blijft de formule van de leuke, soms wat stoute acties. Tijdens het EK lieten we met onze Geluksvogels die stoute kant ook zien. We blijven de kwajongen in de markt. C1000 blijft C1000 tot het eind.”
Bron: Levensmiddelenkrant