MANCHESTER – Supermarktketen Co-op heeft een nieuw sociaal initiatief gelanceerd in samenwerking met The One Foundation. De verkoop van ijsblokjes in de winkels financiert vanaf heden schoonwaterprojecten over de hele wereld.
De winkelketen werkt al meer dan 15 jaar samen met The One Foundation en doneert per verkochte liter Co-op huismerk water 3 cent aan de stichting. Zo is al meer dan £ 20 miljoen pond ingezameld voor het goede doel. Hier wordt nu een schepje bovenop gedaan door hetzelfde bedrag te doneren voor elke verkochte zak Co-op huismerk ijsblokjes. Naar schatting zal jaarlijks £ 150.000 extra worden opgehaald met het ‘coole’ initiatief.
The One Foundation investeert de ingezamelde gelden in twee belangrijke sectoren, momenteel gericht op Rwanda, Ghana, Malawi en Kenia: het implementeren van grootschalige stedelijke watersystemen en het repareren van handpompen in plattelandsgebieden. Daarnaast helpen ze bij humanitaire noodsituaties wereldwijd.
Verschil maken
Emily Pearce, manager duurzame inkoop en internationale ontwikkeling Co-op: “De toevoeging van donaties uit de verkoop van onze eigen merk ijsblokjes zal dit vitale werk verder ondersteunen. Het kiezen van ons water en onze ijsblokjes zijn fantastische voorbeelden van hoe winkelen bij Co-op echt een verschil kan maken.”
Dit artikel verscheen eerder in Levensmiddelenkrant. Abonneren? Klik hier.