OOSTERHOUT/HULSHOUT – Aanhoudende financiële uitdagingen, toenemenende concurrentie, een aanzienlijke kostenstijgen zijn de redenen geweest om faillissement aan te vragen volgens Ladessa, de Nederlandse producent van filet américain en spreads. Na gesprekken met de curator heeft The Spreadmaker, producent van soortgelijke producten, te kennen gegeven het merendeel van de activiteiten voort te hebben gezet sinds 15 april.
Peter Aerts, ceo van The Spreadmaker zegt: "De overname uit de boedel en doorstart van diverse activiteiten vanaf deze week zijn een opsteker voor zowel klanten als medewerkers. Met vertrouwen in het vakmanschap van het personeel en de bewezen kwaliteit van de Ladessa-producten, blijven we trouw aan de identiteit van de firma en de ‘Ladessa-legacy’, terwijl we investeren in de toekomst van het bedrijf.” De rol van curator Sjors Wahlbrinck is doorslaggevend geweest voor de toekomst van Ladessa en het behoud van werkgelegenheid.
Krachten bundelen
“In Nederland wordt Ladessa als topmerk geroemd om z’n unieke smaken en kwaliteit, een reputatie die ook voor The Spreadmaker geldt maar dan op de Belgische markt. Door onze krachten te bundelen willen we niet alleen innovatie stimuleren, maar ook onze bekende kwaliteit waarborgen. We gaan vol vertrouwen de toekomst tegemoet, waarin we op korte termijn alles in het werk stellen om klanten te verzekeren van de beschikbaarheid van hun vertrouwde producten”, aldus Aarts. Hiermee duidt hij de synergie tussen de twee merken.
Operationele integratie
Het productieproces zal na de overname worden voortgezet in het Brabantse Oosterhout maar dan door The Spreadmaker. Gestreefd wordt om na de doorstart de overgang van Ladessa naar The Spreadmaker soepel te laten verlopen in een operationele integratie waarbij alle processen naadloos samenkomen.
Bron: Levensmiddelenkrant