STËLZ 3.jpg Foto: Stëlz

Stëlz krijg steun van Heineken

AMSTERDAM – Hard seltzer-merk Stëlz krijgt steun van biermerk Heineken. De Amsterdamse bierbrouwer heeft een minderheidsbelang genomen in het bedrijf. Stëlz blijft zelfstandig maar kan door de investering , kennis en kunde van de brouwer verder bouwen aan de ‘beyond beer’ categorie.

Redactie |

“In Heineken hebben we een fantastische partner gevonden om onze droom nog verder te realiseren en toevallig zaten ze om de hoek”, vertelt Stëlz mede-oprichter Milan Voet. “Op eigen kracht zijn we met het Stëlz-avontuur begonnen en zijn we in korte tijd marktleider geworden. Met de komst van hard seltzer zie je dat de borrelcultuur een verandering doormaakt. Op een festival, in een club, bij een studentenvereniging of bij de borrel thuis; Stëlz hard seltzer is voor velen een favoriet geworden. Natuurlijk zijn we hier trots op. Tegelijkertijd zijn we ook realistisch en zien we dat er nog veel meer in zit. Om dat potentieel te ontsluiten hebben we expertise en slagkracht nodig. En laat onze grote buurman dat nou net hebben. Heineken heeft een enorme schat aan ervaring en kennis; ze begrijpen de markt van dranken als geen ander en kunnen ons helpen met kennis en kunde in het retail-, horeca- en festivaldomein. De samenwerking is geen eenrichtingsverkeer, want het enthousiasme is volledig wederzijds. Heineken is onder de indruk van de manier waarop ons merk zich op eigenzinnige manier manifesteert, maar ook hoe we direct in contact staan met onze community. Deze waardering gaf meteen een goed gevoel en legde een solide vertrouwensbasis.”  

Pionieren
Maarten Schuurman, algemeen directeur van Heineken Nederland: “Pionieren, leren en groeien zit in ons bloed en we trekken graag op met partijen die op eenzelfde manier in de wedstrijd staan. Het is bewonderenswaardig hoe Stëlz zich in korte tijd met hun hard seltzer een unieke positie heeft verworven. Enerzijds zit ‘m dat in het product, maar vooral gaat het over de manier waarop Stëlz het op geheel eigen wijze in de markt zet. Direct en zonder poespas. Met een goed gevoel voor de huidige tijdgeest en de momenten waarop je van een hard seltzer geniet. Met spot-on communicatie voor nieuwe generaties. “The Stëlz way”, zoals ze het zelf noemen. Daar kunnen we van leren. Op onze beurt helpen we Stëlz met onze kennis en kunde die we in meer dan 150 jaar hebben opgebouwd. Ik vind het fantastisch dat we met elkaar gaan optrekken en samen bouwen aan een mooie toekomst.”

De verwachting is dat de hard seltzer-consumptie binnen het ready-to-drink assortiment zal groeien van 13% naar 18% in 2028. Stëlz, dat is opgericht door Voet en Glenn Cornelisse in 2020, heeft daar een belangrijk invloed op. Heineken ziet de deelname in het bedrijf als een langetermijninvestering in het groeiende ‘beyond beer’segment.

Bron: Levensmiddelenkrant / Out.of.Home Shops