PARIS – De Franse retailers Intermarché en Casino Group zijn op 1 september officieel hun samenwerking gestart, die op 15 april al bekend is gemaakt. Vanaf nu gaan ze niet alleen samen inkopen, maar ook digitale diensten ontwikkelen en private labels produceren.
Op 15 april tekenden de firma’s een vijfjarige partnerschapovereenkomst. Het samenwerkingsverband heet Auxo, naar de godin van de zomer in de Griekse mythologie, die staat voor groei, expansie en vooruitgang. Auxo is hun gemeenschappelijke aankoopcentrale. De partijen lanceren echter twee aankoopcentra: één voor food genaamd Auxo Achats Alimentaires, geleid voor Intermarché, en één voor non-food genaamd Auxo Achats Non-Alimentaires, geleid voor Casino.
Internationale diensten
Buiten Frankrijk hebben de samenwerkende bedrijven Global Retail Services opgericht, een organisatie die internationale diensten op gebied van marketing aanbiedt aan grote industriële bedrijven die actief zijn in Europa en Latijns-Amerika. Global Retail Services is gevestigd in Brussel.
Joint venture
Ook hebben ze Infinity Advertising opgericht, een joint venture die de commerciële communicatie op verkooppunten en online in handen neemt in Frankrijk. Intermarché en Casino blijven volledig onafhankelijk van elkaar opereren op het gebied van alle andere inkoop, marketing, prijsstelling, promoties en uitbreiding.
Bron: Levensmiddelenkrant