UTRECHT – Kleine, maar opvallende advertenties door de hele krant verspreid. Van Dirk van den Broek kennen we deze actie goed, maar nu start ook PLUS hiermee.
In dagblad Telegraaf staan dinsdag van pagina 3 tot en met 9 PLUS-advertenties verspreid. De formule biedt meerder producten voor slechts 1 euro aan. Zo kosten een pakje Blue Band, Cif schuurmiddel en een flacon Dove van 250 ml tot zaterdag maar een euro. Het gaat om een samenwerking met Unilever, alle aanbiedingen betreffen producten van de multinational. PLUS-directeur Jan Brouwer kondigde een paar weken geleden al aan dat de formule wil werken aan het prijsimago. “Klanten moeten weten dat wij niet duurder zijn dan onze concurrenten”, zei hij toen. Deze actie sluit daar volledig bij aan.
Jumbo
Ook Jumbo grijpt de dag na Pasen aan om weer eens met een prijsvergelijking te komen. Opnieuw worden Lidl en Albert Heijn op de korrel genomen in de paginagrote advertentie. Het gaat in dit geval om A-merken die bij Jumbo goedkoper zijn dan bij Albert Heijn. Bij Lidl zijn deze producten weer niet verkrijgbaar.
Bron: Levensmiddelenkrant