Samen op weg naar beter eten - Marit van Egmond III.png
Personalia

Marit van Egmond vertrekt bij Albert Heijn

ZAANDAM – Boegbeeld van Albert Heijn Marit van Egmond stopt op 30 april 2025 als ceo van het bedrijf. Naast AH is zij ook ceo van Etos en Gall & Gall. Ook die functies legt zij neer. Van Egmond werkt al 28 jaar bij het bedrijf. Er is nog geen opvolger bekend gemaakt.

Redactie |

Van Egmond: “Na 28 jaar neem ik afscheid van een fantastisch bedrijf. Maar het is nu het juiste moment om te vertrekken omdat het bedrijf stabiel is, met een sterk managementteam dat klaar is om verder te gaan op de weg die we samen zijn ingeslagen. Ik ben trots op de groei die we hebben bereikt, de bijdragen die we hebben geleverd aan een gezonde, sociale en duurzame samenleving en de technologische vooruitgang die onze positie als marktleider heeft verstevigd. Ik ben dankbaar voor de kansen die ik heb gekregen en in het bijzonder voor de ruimte die ik de afgelopen zes jaar heb gekregen om Albert Heijn een nieuwe richting op te sturen op basis van mijn visie op het voedselsysteem. Albert Heijn is klaar voor de volgende fase en daarbij hoort een nieuwe leider. Ik wens mijn opvolger het allerbeste en net zoveel plezier in de rol als ik heb gehad.”

Trainee
Van Egmond trad in 1997 in dienst bij AH als management trainee en heeft sinds die tijd diverse commerciële en operationele functies bekleed. In 2017 trad zij toe tot het Albert Heijn directieteam als executive vice president Commerce. In 2019 werd Van Egmond benoemd tot ceo van Albert Heijn. In 2021 kreeg zij die functie ook voor drogisterijketen Etos en slijterijketen Gall & Gall.  

Kennis
Frans Muller, ceo van moederbedrijf Ahold Delhaize, zegt: “Onder leiding van Marit heeft Albert Heijn zich ontwikkeld tot een omnichannel retailer - een vertrouwde en inspirerende partner voor onze klanten, leveranciers en de 125.000 mensen die voor het bedrijf werken. Met een sterke focus op klanten, haar passie voor producten, kwaliteit en betaalbaarheid, en haar diepgaande interesse in en kennis van duurzaamheid, gezondheid en innovatie, heeft Marit de merken succesvol door een turbulente periode geloodst. Marit heeft Albert Heijn niet alleen commercieel versterkt, maar het bedrijf ook maatschappelijk relevanter gemaakt.”

Bron: Levensmiddelenkrant