Koopgedrag consument aangepast aan inflatie

HUIZEN – Het koopgedrag van maar liefst 47 procent van de Nederlandse consumenten is ten gevolge van de inflatie op minimaal één aspect veranderd. Van de jongeren onder de 30 jaar heeft zelfs 59 procent het koopgedrag aangepast, blijkt uit onderzoek van Aanbiedingenfolders.nl.

Yentl Bocxe Strik  |

Uit het onderzoek onder ruim 1000 proefpersonen blijkt dat de consument de aanbiedingen nauwlettender in de gaten houdt dan ooit. Daarnaast letten Nederlanders beter op het voorkomen van voedselverspilling en worden de boodschappen allang niet meer bij maar één winkel gehaald, maar worden de boodschappen bij meerdere winkels gedaan.
"De prijzen in de supermarkt zijn het afgelopen jaar flink gestegen en de verwachting is dat deze stijging verder zal doorzetten", zegt Ivar van der Wal van Aanbiedingenfolders.nl. "Consumenten passen hun koopgedrag hier op aan."

Bron: Levensmiddelenkrant

bonus-aanbieding-ah-albert-heijn-bouwens.jpg