Jasper-Spaargaren---liggend.jpg

Personalia

Jasper Spaargaren treedt aan als cmo The Flower Farm

AMSTERDAM – Missiemerk The Flower Farm heeft per direct een nieuwe commercieel marketing director. Jasper Spaargaren, die afkomstig is van onder andere Unilever en Vrumona, is aangesteld om de groeiambities van The Flower Farm te verwezenlijken, en de missie om ontbossing van tropisch regenwoud door aanleg van palmolieplantages te stoppen.

Spaargaren wordt de verantwoordelijke persoon in het directieteam voor de verdere uitbouw van het merk The Flower Farm. Ook neemt hij de lancering van nieuwe categorieën en landen op zich. “Toen oprichter en reclameman Marcel van Wing besloot een stap terug te doen, zijn we op zoek gegaan naar een goede CMO om onze missie en het merk verder te laden voor de toekomst. Met zijn ervaring in corporate/scale ups en ondernemerschap heeft hij precies het profiel dat we zoeken”, aldus Arjan van Strien, ceo van The Flower Farm. “Jasper brengt een grote dosis aan commerciële en strategische ervaring mee. Bovendien heeft hij de intrinsieke motivatie zich in te zetten voor onze missie om de ontbossing van het regenwoud tegen te gaan. Ik kijk er enorm naar uit om samen met hem consumenten een goed alternatief te bieden voor de vele palmoliehoudende producten.”

Missiegedreven
Spaargaren zegt verheugd te zijn over zijn nieuwe functie als cmo: “Het is indrukwekkend om te zien hoe The Flower Farm in slechts een paar jaar tijd een sterke positie heeft ingenomen en met haar visie en het bieden van een oplossing echt impact maakt. Het was een no-brainer toen Arjen mij benaderde voor deze functie. In deze positie komen mijn ervaringen perfect samen: bouwen aan sterke merken bij Unilever en Vrumona, snel innoveren bij start-up Sir Joe, en missiegedreven ondernemen als oprichter van The Shift - Feel Good Food. Ik kijk er heel erg naar uit om hard met deze missie aan de slag te gaan. Niet op een zure en zware manier, maar middels een positief protest.”

Grote stappen
Spaargaren gaat zich richten op professionalisering van het merk, nieuwe categorieën en uitbreiding naar andere landen. Nu is The Flower Farm verkrijgbaar in Nederland, het Verenigd Koninkrijk en België. “The Flower Farm bevindt zich in een interessante fase. Zo is er al een fors marktaandeel verworven in de margarine productgroep en er worden grote stappen gezet in de verdere expansie naar het buitenland. Anderzijds, bevat 50 procent van de verpakte producten in de supermarkt nog steeds palmolie. Er is dus nog een wereld te winnen, of beter gezegd: er is nog veel te winnen voor de wereld,” aldus Spaargaren. “Ik wil samen met een snel, dynamisch en gedreven team deze ambitieuze missie verder helpen opschalen”, zegt Spaargaren.

Bron: Levensmiddelenkrant/ Out.of.Home Shops