section1_page28_article51_1.jpg Blij en vereerd is het team van Perfetti Van Melle met de twee awards voor de Beste Introducties 2022.

Beste Introductie: WINNAARS: LOOK-O-LOOK FOAMMMIES EN MENTOS GUM PAPERBOARD

BREDA – Perfetti Van Melle speelde met Look-O-Look Foammmies in op de groeiende vraag naar foam-achtig snoepgoed. Daarnaast stak de fabrikant in 2022 de hardlopers van Mentos Gum in een nieuw kartonnen jasje. Een verpakking die recyclebaar bij oud papier is. Hiermee valt de fabrikant met niet één, maar twee producten in de prijzen voor de Beste Introducties 2022. “De erkenning vanuit de sector is een van de grootste complimenten”, stellen Luuk Olde Hengel en Paul Cudok van Perfetti Van Melle.

Redactie |

Wat is jullie eerste reactie op het winnen van deze titel?
“Wij zijn ontzettend blij en vereerd dat klanten ons deze prijs toekennen voor zowel Look-O-Look Foammmies als Mentos Gum Paperboard. Voor ons is namelijk de erkenning uit de sector een van de grootste complimenten die we bedrijfsbreed mogen ontvangen!”

Waarom zijn volgens jullie deze producten gekozen tot Beste Introductie?
“We merken dat het thema duurzaamheid een steeds belangrijker topic wordt bij zowel onze klanten als consumenten. Door te luisteren naar deze behoefte is Mentos Gum Paperboard ontstaan: onze ‘heroes’ in een nieuwe verpakking die voor 90% uit karton bestaat en recyclebaar is. We hopen zo nog beter ons steentje te kunnen bijdragen aan de vermindering van plastic in de categorie.
Onze Look-O-Look Foammmies zijn het afgelopen jaar in twee varianten op de markt verschenen, namelijk framboos en cola-citroensmaak. De zachte en luchtige structuur maakt de Foammmies een echte toevoeging op het schap voor de liefhebbers van zoet én zuur snoep. Daarnaast zijn ze gewoon Lekker… Ontzettend Lekker!”

Wat zijn de plannen met de producten voor aankomend jaar?
“Beide introducties zijn erg belangrijk voor ons geweest. Daarom zijn wij zeker van plan om deze in 2023 een nog groter podium te bieden. Hoewel we nog niet alle informatie kunnen prijsgeven, werken we er achter de schermen hard aan om binnen deze segmenten de consumenten met innovaties te blijven verrassen.”

"Perfetti Van Melle valt in de prijzen met twee Beste Introducties"
section1_page28_article51_2.jpg

Hoe geven jullie invulling aan de ondersteuning?
“Voor beide concepten hebben we veel ondersteuning geboden, met tv-commercials en veel exposure op sociale media. Daarnaast hebben we op de winkelvloer ondersteund met opvallende displays, schapcommunicatie en samplingacties. Voor 2023 zijn we dan ook van plan om hierop voort te bouwen en kan er weer veel ondersteuning verwacht worden voor beide introducties. Houd het vooral in de gaten!”

Wat is de toegevoegde waarde van de winnende producten voor de categorie?
“De snoepcategorie is erg gevarieerd als het gaat om productsoorten, merken en verpakkingen. Daarin hebben we gezien dat er een groeiende vraag is naar foam-achtige producten, waar we met Look-O-Look op in wilden spelen. Look-O-Look Foammmies spreekt met zijn dooreetbare textuur een breed publiek aan. Als marktleider in kauwgum is het onze ambitie om de categorie te laten groeien en tegelijkertijd aan duurzaamheid te blijven werken. Dat doen we onder andere middels het verminderen en reduceren van zoveel mogelijk plastic, zonder in te boeten op kwaliteit, smaak en gebruiksgemak. Sinds de introductie begin 2022 hebben we al meer dan 17.000 kg plastic bespaard. En dat wordt dit jaar nog veel meer met de plannen die we hebben. Op deze manier helpen we zowel de retailer als de shopper in het verduurzamen van het kauwgumaanbod.”

"Wat een speels en smakelijk product, die Foammmies. De Mentosverpakking is een geweldige innovatie op het gebied van duurzaamheid."

Bron: Levensmiddelenkrant

Dit artikel verscheen eerder in Levensmiddelenkrant. Abonneren? Klik hier.

Lees meer over: