DSCF8479.jpg De hero onder de jams verdient een Beste Introductie-award. Foto: GERARD KIEVITS

Beste Introductie: WINNAAR: HERO JAM ZERO (AARDBEIEN EN KERSEN)

BREDA – Op een boterham, beschuitje of cracker: jam is een echt Hollands product. En is er nu ook zonder toegevoegde suiker. Hero Jam Zero in de smaken Aardbeien en Kersen is bekroond met de titel Beste Introductie 2023. Elleke Koren, brand management lead Healthy Snacks & Natural Spreads, reageert vol enthousiasme op deze overwinning.

“Wat is jullie eerste reactie op het winnen van deze titel?
“Wij zijn ontzettend blij met het winnen van deze titel. Wij zijn het eerste A-merk dat een jam zonder toegevoegde suiker heeft gelanceerd en we zijn trots dat deze innovatie erkend wordt. Hero Jam Zero is een van onze grootste en meest belangrijke introducties van het afgelopen jaar, dus wat ons betreft heeft Hero Jam Zero deze titel meer dan verdiend. De introductie van Hero Jam Zero is onder andere ondersteund door middel van een digital campagne en media-inzet op de winkelvloer.”

Wat maakt dit product tot zo’n succesvolle introductie?
“Hero Jam Zero biedt de zoet-fruitige smaak van jam, maar dan zonder de toegevoegde suikers. De jam heeft een stevige en zachte structuur, met lekkere stukjes fruit. Met Hero Jam Zero geniet je bewust van een heerlijke jam met 50% fruit en slechts 8 kilocalorieën per portie (15 gram). Hierdoor is Hero Jam Zero het broodbeleg met de minste calorieën van alle soorten broodbeleg. Gemaakt zodat jij elke dag kunt genieten van een beetje klein, zoet geluk op je boterham, cracker óf door de yoghurt!”

Wat zijn de plannen met dit concept voor aankomend jaar?
“Onze strategie focust zich volledig op onze minder-suikerproposities (Hero Minder Zoet en Hero Jam Zero) en daar willen wij de komende jaren zo veel mogelijk aandacht aan geven. Zo breiden wij dit jaar onze Zero-range uit met een nieuwe smaak: Abrikozen. Deze smaak zal vanaf week 21 instromen en vanaf dat moment bestaat onze Zero-range uit drie smaken: Aardbeien, Kersen en Abrikozen. Wat ons betreft is dat zeker niet de laatste toevoeging aan onze Zero-range. Daarnaast zullen wij onze Zero-range waar mogelijk zoveel mogelijk ondersteunen door middel van diverse soorten media-inzet.”

"De Hero Jam Zero-range is nog lang niet compleet"

Hoe kunnen retailers de verkoop van deze range verder verbeteren?
“Hero Jam Zero is breed verkrijgbaar, namelijk bij zo’n 90% van de supermarkten. Dit is al een supergoede start, maar nog steeds liggen we niet overal. We willen daarom graag samen met een aantal retailers kijken naar de mogelijkheden om de distributie te verhogen. Daarnaast spelen natuurlijk altijd een aantal factoren een grote rol, zoals de plek op het schap, de promotiestrategie en communicatie op de winkelvloer. Ook hierin kijken we met de retailer wat de mogelijkheden zijn en hoe we Hero Jam Zero nog beter bekend kunnen maken aan het grote publiek.”

Wat is de toegevoegde waarde van deze productrange voor de categorie?
“Voor consumenten is het steeds belangrijker om te kijken naar de hoeveelheid suiker in en de voedingswaarde van een product. Met Hero Jam Zero spelen we daar goed op in. Hero is het grootste A-merk binnen het minder-suikersegment, een segment dat alsmaar groeiende is en inspeelt op de huidige trends. Hero Jam Zero zal naar verwachting dan ook nieuwe voetjes naar het schap brengen.”

Dit artikel verscheen eerder in Levensmiddelenkrant. Abonneren? Klik hier.