ALMELO – Easy Chicken Tonight sauzen van Zwanenberg zijn al sinds jaar en dag een begrip binnen kant-en-klare maaltijdsauzen. Eind 2022 introduceerde de fabrikant een nieuw concept: Easy Veggie Tonight. Veggie Tonight zit boordevol groenten, eiwitten en vezels en er is geen suiker toegevoegd. “Zwanenberg zorgt voor gezonde, snel te bereiden, goedkope maar bovenal lekkere maaltijden op tafel”, stellen marketing manager Sanne Westdijk en brand manager Emmy ter Brugge dan ook. Dat verdient een award voor Beste Introductie 2022…
Welke ingrediënten zijn nodig om een succesvolle introductie op de markt te zetten?
“Uit de voedselconsumptiepeiling van het RIVM blijkt dat slechts 1 op de 20 consumenten dagelijks de aanbevolen 250 gram groente binnen krijgt. Wij wilden als Easy Chicken Tonight iets doen aan het inzicht dat maar weinig mensen dagelijks voldoende groenten nuttigen. Omdat eten naast heel lekker en in handomdraai klaar óók gezond kan zijn. Door te luisteren naar consumentenbehoeften en het kiezen van de juiste invulling creëerden we een saus die gezond is en uitstekend smaakt.
Easy Veggie Tonight zit namelijk boordevol groenten en peulvruchten, is vegan en bevat géén toegevoegde suikers. Easy Veggie Tonight behoudt alle goede eigenschappen van Easy Chicken Tonight: een heerlijke smaak, klaar in een handomdraai en ook nog lang houdbaar in de voorraadkast. Zo hoef je niks weg te gooien en gaan we samen verspilling tegen. De saus is verkrijgbaar in twee heerlijke wereldse smaken: Ras el Hanout en Chili sin Carne.”
Wat zijn de hoogtepunten van het afgelopen jaar met dit product?
“Na de introductie hebben we een grote above-the-linecampagne ingezet. Door de inzet van zowel tv als online hebben we in korte tijd een hoog bereik opgebouwd binnen de doelgroep. Daarnaast hebben we diverse winkeldemonstraties en samplingcampagnes ingezet om de consument kennis te laten maken met de twee smaakvarianten van Easy Veggie Tonight. Ten slotte hebben we het jaar mooi afgesloten met de award ‘Beste Introductie 2022’.”
Welke stappen kan de retailer zetten om de categorie van het winnende product te vergroten?
“De retailer kan de zichtbaarheid van de categorie vergroten door additionele ruimte te bieden aan marktverruimende innovaties. Hiermee kan een gezonde categorie worden gecreëerd, die volledig past in de huidige tijdsgeest in het bieden van gezonde, makkelijk te bereiden en goedkope maaltijden.”
Wat mogen we dit jaar weer van jullie aan mooie introducties verwachten?
“Binnenkort introduceren we een derde smaakvariant Easy Veggie Tonight, die geïnspireerd is op de Indiase keuken: Dahl. Deze nieuwe smaak wordt na de introductie volop ondersteund door middel van een above-the-line-campagne, winkeldemonstraties en sampling.”
Wat is jullie strategie om met dit product in de schappen te blijven staan?
“We blijven innoveren met nieuwe smaken en concepten door in te spelen op de behoeften van de consument. Dit zal zorgen voor gezonde, gemakkelijk en in een handomdraai te bereiden én goedkope maaltijden op tafel.”
Bron: Levensmiddelenkrant
Dit artikel verscheen eerder in Levensmiddelenkrant. Abonneren? Klik hier.