_JAD7736-.jpg V.l.n.r.: Sander Gerrits (sales director Central Europe), Gisy van Hove (sales manager België) en Geneviève Reykaert (senior account manager België & Luxemburg). Foto: JAN ADELAAR

Beste Introductie: WINNAAR: AMBIPUR GEL TOILETBLOK MET 100% RECYCLEBAAR KARTON

ARNHEM – Als je verduurzaamt, is het fijn om daar waardering voor te krijgen. En dat krijgt BlueSun van de retailers, vanwege het succes van het Ambipur Gel Toiletblok met 100% recyclebaar karton. Het product is door retailers uitgeroepen tot Beste Introductie 2023. Gefeliciteerd! Sander Gerrits, sales director Central Europe, reageert op de overwinning en vertelt wat dit product zo uniek maakt.

Wat vinden jullie ervan om de Beste Introductie te winnen?
“We zijn ontzettend trots dat we deze award voor ons nieuwe Ambipur Gel Toiletblok met 100% recyclebaar karton hebben gewonnen. Het is simpelweg een erkenning van onze inzet voor duurzaamheid en innovatie. Deze award bevestigt dat de retailbranche onze duurzame stappen en vernieuwde formule en formaten waardeert. Het is ook een groot compliment naar al onze collega’s die hebben bijgedragen aan deze innovatie.”

Waarom zouden inkopers jullie tot winnaar hebben uitgeroepen?
“Inkopers, categoriemanagers en assortimentmanagers hebben ons waarschijnlijk tot winnaar uitgeroepen omdat we binnen de toiletcategorie het eerste A-merk zijn dat de verantwoordelijkheid neemt in duurzaamheid. De combinatie van duurzaamheid, nieuwe technologie en goed afgestemde promotieplannen hebben het verschil gemaakt.”

Hoe hebben jullie de introductie ondersteund?
“Naast de tailormade promotieplannen bij de retailers, hebben we een zeer uitgebreide campagne opgezet om de Ambipur Gel Toiletblokken te promoten. Denk hierbij aan advertenties en socialmediaondersteuning via onze eigen kanalen en die van onze retailpartners.”

"Duurzaamheid, nieuwe technologie en goede promotieplannen maken het verschil"

Wat maakt het winnende product zo uniek?
“Het nieuwe Ambipur Gel Toiletblok met verbeterde technologie vertegenwoordigt een belangrijke innovatie binnen het toiletreinigingssegment. Een langdurigere reiniging van het toilet en een verbazingwekkende duurzame geur zijn slechts een paar voorbeelden van wat dit product uniek maakt. Naast de relevante vooruitgang op het gebied van duurzaamheid dankzij de 100% recyclebare kartonnen eco-verpakking, zijn we er ook in geslaagd om de vorm van de houder aan te passen. Hierdoor hebben we 30% minder plastic nodig, dit is natuurlijk een unieke propositie!”

Hoe kunnen retailers het winnende product het beste aan de man brengen?
“Door de unieke kleuren en het levendige artwork, springt de range van vijf varianten echt uit het schap. Behalve instore promotiemechanismen adviseren we folder-, merk- en online only-promoties, waardoor het artikel goed tot zijn recht komt. De Ambipur Gel Toiletblok duopacks bieden we alleen aan via in/out-promoties, omdat de meeste huishoudens over twee toiletten beschikken. Door het feit dat de consument steeds bewuster wordt tijdens aankoop, kunnen we hierdoor niet alleen besparen op verpakkingsmateriaal, maar ook op ruimte van bijvoorbeeld een kopstelling. Ook weten we dat veel retailers vaak een mvo-item hebben in hun consumentenmagazine en onze Ambipur Gel Toiletblokken passen hier natuurlijk heel goed bij. Het is een perfect medium om uit te leggen wat het product onderscheidend maakt, waarbij we de verantwoordelijkheid nemen in duurzaamheid binnen de categorie.”

Dit artikel verscheen eerder in Levensmiddelenkrant. Abonneren? Klik hier.