ZAANDAM – Albert Heijn heeft dinsdag een online versie van consumentenmagazine van Allerhande gelanceerd. Het betreft een interactieve versie van het kooktijdschrift en niet een één-op-één vertaling.
Dat stelt de marktleider in een persbericht. Voor AH is het naar eigen zeggen een logische stap om met Allerhande online te gaan, gezien de actuele ontwikkelingen in mediaconsumptie en kookgedrag. Naast de complete inhoud van het blad, zijn er allerlei extra’s toegevoegd.
Toevoegingen
Daarbij gaat het om extra recepten die soms zijn voorzien van instructiefilmpjes over bereidingswijzen. Ook zijn er korte reportages te vinden over de herkomst van producten. Verder is er de rubriek 'De Tas', een wekelijkse Bonuskookwedstrijd opgenomen in een van de winkels. Allerhande online speelt bovendien in op de actualiteit met dagelijks nieuwe recepten in 'Pluk de dag', waar bijvoorbeeld een bord-op-schoot recept aan bod komt als het Nederlands elftal speelt. Het magazine online is ook interactief. Bij 'Thuiskoks aan de kook' komen thuiskoks aan bod over hun passie voor koken én persoonlijke recepten.
Het AH-magazine Allerhande bestaat nu 26 jaar. Volgens Albert Heijn blijft de papieren editie van het blad gewoon bestaan.
Bron: